حمید روحانی: عقلانیت به معنای سازش در برابر آمریکا و بی‌سواد خواندن ملت نیست

۸۵۸۰
۱۲ خرداد ۱۳۹۳
۰

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت‌الاسلام سید حمید روحانی در همایش “نفاق سیاسی در کمین انقلاب اسلامی” اظهار کرد: نفاق از زمان پیامبر اسلام شروع شد و بعد هم جریان نفاق مصیبت‌های فراوانی برای اهل بیت و ائمه(ع) ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه در دوران قاجار جریان نفاق با منحرف‌کردن جریان عدالتخواه، مشروطه را به ارمغان اورد، گفت: جریان نفاق از ابتدای نهضت امام(ره) وجود داشت و مستقیما با امام مخالفت نمی‌کردند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی انقلاب اسلامی افزود: زمانی‌که امام تبعید شده بود می‌گفتند مگر می‌شود با آمریکا در افتاد و با دستگیری امام به مرجعیت توهین شده است.

وی گفت: سازمان مجاهدین خلق یک جریان خطرناک بود که اگر بصیرت امام نبود همان کاری را که فراماسون‌ها با نهضت عدالتخواهی کردند بر سر نهضت امام می‌آوردند.

روحانی تصریح کرد: از پیروزی انقلاب، بنی‌صدر، جبهه ملی، نهضت آزادی و .. هیچکدام راه امام و اسلام ناب را قبول نداشتند و بدترین نفاق را دنبال کردند. سالم‌ترینشان بازرگان بود که اعتقادات خود را به زبان می‌آورد. در نوفل لوشاتو پیش امام رفت و گفت شاه را از ایران بیرون نکنید که امام با تندی گفت کدام انسانیت اجازه می‌دهد کسی را که دستش به خون مردم آلوده است را بیرون نکنیم و بازرگان سکوت کرد و به ایران بازگشت. ابراهیم یزدی بلافاصله برای اینکه این جریان به پای آنها نوشته نشود علیه بازرگان اعلامیه صادر کرد و گفت شاه باید از ایران برود.

وی با بیان اینکه نهضت آزادی هم در دوران جنگ ضربات زیادی را به ما زد و حرف‌های غربی‌ها را تکرار می‌کرد، گفت: امروز هم بزرگترین خطر برای نظام ما جریان نفاق است که در پشت چهره خودش را پنهان کرده است.

ذلت‌پذیری، سکوت در برابر اهانت‌ها و گستاخی‌های اخیر آمریکاست

روحانی ادامه داد: مورد بعد ذلت‌پذیری در برابر اهانت‌ها و گستاخی‌های اخیر آمریکاست که کمتر سابقه داشت و آمریکا به خود اجازه نمی‌داد مستقیما در مسائل ایران دخالت کند و به عنوان مثال وقتی وزیر خارجه ما به مراسم عماد مغنیه در لبنان رفت دولت آمریکا رسما اعتراض کرد.

عقلانیت به معنای سازش در برابر آمریکا و بی‌سواد خواندن ملت ایران نیست

وی خاطرنشان کرد: سومین مورد کوبیدن جریان حزب‌الهی و وفاداران امام با برچسب‌های تندرو و خشونت‌طلب است. عقلانیت به معنای سازش در برابر آمریکا و بی‌سواد خواندن ملت ایران نیست.

اینگونه موضع‌گیری‌ها در برابر منتقدین آن هم از زبان کسی که می‌گوید باید مردم انتقاد کنند، دور از انتظار است

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: اولین تاثیر این موارد جداشدن دولت از ملت است. از افتخارات ما بود که ملت و دولت یکی هستند اما اینگونه موضع‌گیری‌ها در برابر منتقدین آن هم از زبان کسی که می‌گوید باید مردم انتقاد کنند، دور از انتظار است.

روحانی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم روحیه رئیس‌جمهور فعلی را بشناسیم کتاب جهانی‌شدن که از سوی موسسه تحقیقات استراتژیک  در زمان ریاست آقای روحانی بر این موسسه منتشر شده است را بخوانید. روحانی در این کتاب صراحتا استقلال را زیر سوال برده و می‌گوید اگر می‌خواهیم با دنیا ارتباط داشته باشیم نباید اسلام به تمام معنا در کشور ما پیاده شود.

این تاریخ نویس معاصر کشورمان تصریح کرد: دست روی دست گذاشتن بی‌فایده است و اولین وظیفه ما انتقاد و اعتراض است. علاوه بر آن کسانی که اشتباه می‌کنند و فکر می‌کنند همه مردم با آنها همفکر هستند به اشتباه خود پی ببرند.

وی ادامه داد: روزی که انقلاب در آستانه پیروزی بود آمریکا فکر نمی‌کرد اسلام در مقابل منافع استکباری قد علم کند و بر این باور بود که اسلامی مثل عربستان در ایران حاکم می‌شود. دغدغه داشت که نکند پشت صحنه ریانات ایران کمونیست ها باشند و آمدن هایزر به ایران هم برای این بود که بفهمد چه کسی از آستین امام بیرون می‌آید.

روحانی گفت: روی شاپور بختیار خیلی پا فشاری و حتی امام را تهدید می‌کردند. آمریکایی‌ها در نوفل لوشاتو نزد امام آمدند و گفتند ما تاکنون در برابر ایران  و حتی بیرون‌کردن شاه سکوت کردیم ولی اگر در مقابل بختیار بایستید آمریکا برخورد دیگری می‌ کند و امام گفتند ما هم تاکنون در برابر آمریکا کاری نکردیم و کاری نکنید که آمریکا برخورد دیگری بکنیم. وقتی بازرگان به ریاست دولت موفقت گمارده شد تا حدی آرامش یافتند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب دیدند امام اسلامی را حاکم کرده که با ادعای آنان مغایرت دارد. بنابراین در سرتاسر جهان هرجا اسلام سربلند کرد به شدت سرکوب کردند و احازه ندادند در هیچ جای دیگری اسلام پا بگیرد مثل حمام خونی که در الجزایر راه انداختند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: رهبران دینی را در هرجا که دیدند ترور کردند و اجازه ندادند روحانی دیگری در برابرشان بایستد.فکر می‌کردند با فشارها می‌توانند اسلام را به عقب برگردانند و از پیشرفت بازدارند ولی دریافتند که با این فشارها نمی‌توانند در مقابل سیل بنیان‌افکن اسلام مقاومت کنند.

روحانی گفت: لذا اسلامی را ایجاد کردند که مایه بدنامی اسلام راستین شود و طالبان و القاعده و .. را روی کار آوردند که مایه سرشکستگی اسلام بودند.

جریان تفریط  جهت ضربه‌زدن به اسلام راستین مطرح شده است

وی اضافه کرد: امروز دوجریان به نام اسلام و در جهت ضربه‌زدن به اسلام راستین مطرح شده است. یکی اسلام خشونت‌طلب، افراطی‌گری، وحشی‌گری و ترور که تلاششان این است که تلقین کنند اسلام راستین این‌گونه است و جریان دیگر، جریان تفریط است. عده‌ای در کشور ما سربلند کرده‌اند و تلاششان این است که هرگونه مقاومت و سازش‌ناپذیری را محکوم کنند.

این که یکباره جریانی راه می‌افتد تا با چماق افراطی‌گری نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی را سرکوب کند حساب شده است

تاریخ‌نویس معاصر کشورمان گفت: این که یک‌باره جریانی راه می‌افتد تا با چماق افراطی‌گری نیروهای انقلابی و حزب الهی را سرکوب کند حساب شده است.

روحانی افزود: امام فرمودند گاهی دشمن حرف‌‌ها و نقشه‌های خود را از زبان خودی‌ها بیان می‌کند.در مراکز علمی باید بررسی شود که چرا یکباره چندنفر به شدت ضد افراطی می شوند و از اعتدال دم می زنند و برای آن اشک تمساح می ریزند.

اگر اظهار تنفر از دشمن افراطی‌گری است در مکتب تشیع ۱۴ قرن است که این اتفاق می‌افتد

 وی بیان کرد: اگر اظهار تنفر از دشمن افراطی‌گری است در مکتب تشیع ۱۴ قرن است که این اتفاق می‌افتد و بعد از هر نماز هم لعن دشمنان اهل بیت مستحب است. اینکه امام تاکید می‌کند که تنها به یزید زمان حسین لعن نکنید و یزید زمان خود را هم لعن کنید برای این است که مکتب تشیع اقتضا می‌کند در برابر ستم‌ها ساکت نباشیم و موضع بگیریم.

این تاریخ‌نویس بیان کرد: آقای ری‌شهری نامه‌ای به امام نوشت و در مورد نوعی رابطه با آمریکا سوال کرد و امام در پاسخ گفت مواظب باشید فریبتان ندهند و مبادا ظلم‌های آمریکا را فراموش کنید.

روحانی گفت: طبق رسالت اسلامی باید نسبت به دشمن اعلام انزجار کنیم و اهمیت این به حدی است که بانوی اول اسلام سفارش می‌کند مزارش پنهان بماند تا شیعیان علت آن را جویا شوند و متوجه ظلمی که به اهل بیت شده بشوند.

عده‌ای به اسم اعتدال سعی می‌کنند اسلام را دین سازش و تسلیم‌طلبانه نشان دهند

وی اضافه کرد: عده‌ای به اسم اعتدال سعی می‌کنند اسلام را دین سازش و تسلیم‌طلبانه نشان دهند و با اساس اسلام و قرآن برخورد می‌کنند.

وی اضافه کرد: اینکه بگوییم مرگ بر آمریکا نگوییم چون افراطی گری است مقابله با قرآن است.خدا دوست ندارد کسی ناسزا بگوید مگر کسی که مورد ظلم قرار گیرد و اینکه امام می گوید مرگ بر آمریکا برگرفته از قرآن است.

مقام معظم رهبری مطرح کردند برخی مسئولین نمی‌توانند پیام اقتدار مردم را درک کنند

 رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: رهبری مطرح کردند برخی مسئولین نمی‌توانند پیام اقتدار مردم را درک کنند. اصل به آنجا بر می‌‌گردد که با ملت و جامعه‌شناس نیستند و نمی‌توانند واقعیت اسلام را درک کنند.

اسلام‌شناسی به عمامه و خوب حرف‌زدن نیست

وی بیان کرد: اسلام‌شناسی به عمامه و خوب حرف‌زدن نیست. وقتی کسی اسلام‌شناس و مردمی نباشد نتیجه این می‌شود که طوری حرف بزند که مردم خوششان بیاید و مثلا می‌گوید نباید زنان زیبارو را از میدان بیرون کرد.

وی تصریح کرد: چه کسی زنان را از میدان بیرون کرده و مگر در کشور ما بسیاری زنان متدین زحمت نمی‌کشند.

اینها که می‌گویند نباید با شلاق مردم را به بهشت بیرون برد یعنی هرج و مرج در کشور حاکم باشد

روحانی با طرح این سوال که چرا رئیس جمهور مطرح می‌کند که نباید کسی را با شلاق به بهشت برد.، گفت: اکثریت مردم به نظام رای دادند و گفتند باید احکام اسلام اجرا شود. اینها که می‌گویند نباید با شلاق مردم را به بهشت بیرون برد یعنی هرج و مرج در کشور حاکم باشد. اینها نگویند اسلام؛ بگویند ما می‌خواهیم اسلام نباشد و هرکس هرکاری خواست بکند. حتی آنهایی که حرف امام را نمی‌فهمیدند حاضر بودند برای کم‌شدن بی بند‌و‌باری با شاه کنار بیایند.

وی اضافه کرد: آیا کسی که این حرف‌ها را می زند می‌خواهد زمینه را برای بی‌حجابی فراهم کند یا احساس کرده‌‌اند در بین مردم جایگاهی ندارند و سعی می‌کنند با یک سلسله حرفهای دگراندیش پسند برای خود اعتبار کسب کنند.

این جریانات حساب شده است که اخلاق، اعتقادات و فرهنگ ما را از ما بگیرند

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بیان کرد: این مسائل نگران‌کننده است و چیزی نیست که یکباره انجام شده باشد. از ۲۰ سال پیش کسانی سعی کردند با قلم‌فرسایی غیرت، عزت و شرافت‌زدایی کنند. مسائلی که امروز می‌بینیم برنامه‌ریزی شده است.فهمیدند با تظاهرات نمی‌توانند انقلاب را از مردم بگیرند و لذا سعی کردند در نشریاتشان غیرت و .. را به سخره بگیرند. این جریانات حساب شده است که اخلاق، اعتقادات و فرهنگ ما  را از ما بگیرند.

روحانی گفت: برخی کسانی که امروز در رأس کار هستند راه امام، شهدا و اسلام را نشناخته‌اند. می گویند امروز دنیای عقلانیت است و نباید در مقابل کدخدای جهان ایستاد و اگر خلاف این عمل شود غیرعقلانی است.

این جمله امام خیلی مهم است که کسانی می‌توانند تا آخر خط با ما باشند که درد فقر و استضعاف و محرومیت را چشیده باشند

وی تصریح کرد: این جمله امام خیلی مهم است که کسانی می‌توانند تا آخر خط با ما باشند که درد فقر و استضعاف و محرومیت را چشیده باشند و انسان‌های رفاه‌ طلب و تجملاتی که زندگیشان سلطنتی است نمی‌توانند برای همیشه انقلابی باشند و ممکن است در ماجراهایی با جو حرکت کنند. آقای هاشمی الآن اینجور است.

وی ادامه داد: امام جمعه رفسنجان به امام گفت ‘هاشمی اصرار می‌کند که وجوهات شرعی را به مجاهدین خلق بدهیم’ و امام در پاسخ می گوید ‘این کار جائز نیست و هاشمی اغفال شده است’. هاشمی تا زمانی که ماهیت مجاهدین خلق آشکار نشده بود از آنها دفاع کرد.

اولین ویژگی هاشمی این است که طبق جو حرکت می‌کند

روحانی گفت: اولین ویژگی هاشمی این است که جو زده می‌شود و طبق جو حرکت می‌کند. زمانی که جو حرکت مسلحانه بود هاشمی هم جوگیر شده بود و حتی نظرات امام را نادیده می‌گرفت و از مجاهدین خلق دفاع می کرد.حتی به امام نامه داده بود که اگر از اینها دفاع نکنید اعتبارتان نزد مردم کم می‌شود.

وی بیان کرد: هاشمی امروز هم احساس می‌کند که جو کنار آمدن با آمریکا و جو لیبرالیستی حاکم است لذا از اعتدال حرف می زند و می‌گوید امام مخالف مرگ بر آمریکا بود.

تاریخ‌نویس معاصر کشورمان اضافه کرد: امام در فروردین ۶۷ می‌گوید بهترین دعا برای امثال رئیس جمهور آمریکا این است که خدا مرگشان بدهد و در وصیت‌نامه خود نیز می‌گوید یزید زمان خود را هم لعن کنید و اینها صحبت‌های هاشمی را باطل می‌کند.اگر امام این نظر را داشت در بیان آن درنگ نمی‌کرد.

خاطرات هاشمی آنقدر بی‌اعتبار شده که امروز مورد تمسخر قرار می‌گیرد

وی گفت: خاطرات هاشمی آنقدر بی‌اعتبار شده که امروز مورد تمسخر قرار می‌گیرد. در چند شماره فصلنامه ۱۵ خرداد خاطرات هاشمی را نقد کرده‌ام.

ضعف دیگر هاشمی این است که با مردم یک‌رو نیست

روحانی با بیان اینکه ضعف دیگر هاشمی این است که با مردم یک‌رو نیست، گفت: وی سعی میکند دوگانه برخورد کند و همیشه سعی می‌کند مردم را در ناآگاهی نگه دارد که این باعث تاسف است.

وی ادامه داد: شب رحلت امام در جماران بودیم. لحظه فوت امام را در تلویزیون‌های مدار بسته می‌دیدیم.بعد از اینکه امام به ملکوت اعلی رسید صدای ضجه و گریه مردم در جماران پیچید و همه از خانه‌ها بیرون آمده بودند. در این شرایط هاشمی به حاج احمد اصرار می‌کرد که فوت امام را اعلام نکنید و به مردم اعلام کنید که حال امام بد است و چند روز در مساجد مراسم دعا برگزار کنید تا در این فرصت رهبر آینده را تعیین کنیم که حاج احمد زیر بار نرفت.

ضعف سوم هاشمی این است که به شدت قدرت‌طلب است

تاریخ‌نویس معاصر کشورمان گفت: ضعف سوم هاشمی این است که به شدت قدرت‌طلب است و حاضر است در راه قدرت دست به هر کاری بزند. وقتی آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری برگزیده شد مجلس خبرگان غیر از ایشان کسی را نداشت که ارجح باشد. سیاست، بصیرت و مقام علمی مقام معظم رهبری ارجح است و مانند کوهی در مقابل تهدیدها ایستاده است.

وی افزود: هاشمی فکر می‌کرد چون با رهبری دوستی دیرینه دارد باید در تصمیم‌گیری‌ها شریک باشد. هاشمی در هر ساعتی از شبانه‌روز که می‌خواست می‌توانست با رهبری دیدار کند اما هاشمی در ۸۸ نامه نوشت که رهبری را تهدید کند و بگوید اگر مرا در قدرت شریک نکنی وضعیت اینطور می‌شود. فکر می‌کرد با این نامه می‌تواند اوضاع را به هم بریزد و رهبری ناگزیر می‌شود برای حل مسائل به وی رجوع کند اما دیدیم که با عنایت الهی و هوشیاری و مقاومت مردم رهبری اجازه نداد فتنه راه به جایی برد.

چهارمین ضعف هاشمی این است که به شدت تحت تأثیر آقازاده‌هاست

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: چهارمین ضعف هاشمی این است که به شدت تحت تاثیر آقازاده‌هاست و به علت اینکه از خانواده مرفهی بوده روی تجمل‌گرایی بسیار پافشاری می‌کرد و در نمازج معه مردم را به تجمل‌گرایی تحریص می‌کرد.

وی گفت: از خدا می خواهم و آرزو دارم که هاشمی که در طول زندگی خیلی زحمت کشیده در مسیر ملت و اسلام ناب باشد و از مسیر ولایت دور نشود که خسران دنیا و آخرت است.

امید ما این است که هاشمی به ملت بپیوندد

روحانی گفت: رهبری نمی‌خواهد کسانی را که اعوجاجی دارند به سقوط بکشاند و وظیفه رهبری این است که دستانش را گرفته و نجاتش دهد و امید ما این است که هاشمی به ملت بپیوندد.

این تاریخ‌نویس گفت: ناگزیریم برای انجام یک رسالت بعضی ضربه‌های وارده را بپذیریم. امام می‌توانست قبل از رأی‌آوردن بنی‌صدر به اطرافیان بگوید که بین مردم پخش کنید امام نسبت به بنی‌صدر نظر منفی دارد اما این کار را نکرد. امام برای رای مردم احترام قائل بود و بعد از رای‌گیری در مراسم تنفیذ بود که گفت آقای بنی صدر بدانند که حب الدنیا راس کل الخطیه و آن موقع بود که برخی‌ها نظر امام را نسبت به بنی صدر فهمیدند.

وی اضافه کرد: بنی صدر در کتاب خاطرات خود نقل می‌کند که به جماران رفتم و به امام گفتم می خواهم برای ریاست جمهوری کاندید شوم و امام گفت شما صلاحیت ندارید. اما بنی‌صدر کاندید شد.

روحانی گفت: اگر امام غیر از این عمل می‌کرد یک حکومت فردی بوجود می‌آمد که با رفتن همه چیز از بین می‌رفت. امام اجازه داد مردم خودشان رای بدهند و روی پای خودشان بایستند.

وی افزود: اگر قرار باشد به خاطر اینکه آسیب می‌خوریم این و آن را طرد کنیم، این حکومت استبدادی می‌شود. باید اجازه بدهیم افراد حرفشان را بزنند و آنجا که به اصول بر می‌خورد رهبر وظیفه دارند موضع بگیرند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: مسئله خیانت در میان نیست و به نظرم آقای روحانی از اول روش انقلابی را قبول نداشت و ندیدم قبل از انقلاب حرکت سیاسی مشخصی که در راستای مبارزات و حرکت انقلابی امام باشد انجام دهد و برداشتم این است که این راه را قبول ندارد و دور از خردمندی می‌داند.

وی اضافه کرد: شیوه‌ای که ما در انقلاب می‌شناسیم برای آقای روحانی مطرح نیست و به شدت به دنبال کنار آمدن با دنیا هست و به نظرم دنیا را خوب نشناخته‌اند چرا که حکایت گرگ و میش است و اگر کسی بخواهد عبرت بگیرد عملکرد بد آمریکا در مذاکرات کافی است.

روحانی گفت: در این ۳۵ سال مردم فقط به مرگ بر آمریکا دلخوش نکردند و پیشرفت‌های ما در زمینه‌های مختلف به همت و برکت اندیشمندان ما اتفاق افتاده است.

وی افزود: در مقابل جوسازی ها و تبلیغات عظیم آمریکا علیه ایران، با شعار مرگ بر آمریکا می‌توانیم به کسانی که چشم امیدشان به ایران است نشان دهیم که همچنان در صحنه حضور داریم و عقب‌نشینی نکرده ‌ایم.

این تاریخ‌نویس معاصر گفت: آمریکا در هر مقطعی تلقین می‌کند که ایران باخت و مثلا در جریان مذاکرات دیدیم که سعی می‌کند به دنیا بقبولاند که ایران تسلیم شده است. وحشت آمریکا این است که راه ایران برای آزادی خواهان جهان الگو شود و با شعار مرگ بر آمریکا به محرومان و مستضعفان جهان نشان می‌دهیم که در صحنه حضور داریم. وقتی که انقلاب پیروز شده امام گفت ما انقلاب را صادر می‌کنیم.مردم فلسطین ۴۰ سال سعی می‌کردند در مقابل اشغال گران بایستند و به برکت انقلاب اسلانی دیدیم که چگونه توانستند در جنگ‌های ۲۲ و ۸ روزه رژیم صهیونیستی را شکست دهند.

وی تاکید کرد: حضور رهبری و بیداری ملت مایه‌های امید ماست.رهبری امروز دومی ندارد یعنی اگر امروز خدایی ناکرده رهبری نباشد کس دیگری را نداریم. رهبری از هر نظری بی‌همتاست و علم، سیاستمداری، مقاومت و بصیرت ایشان در کسی نیست.

جرم مستند “من روحانی هستم” این است که حقیقتی را در مورد آقای روحانی آن هم با احترام مطرح کرده است

روحانی گفت: جرم مستند “من روحانی هستم” این است که حقیقتی را در مورد آقای روحانی آن هم با احترام  مطرح کرده است. فقط برای اینکه دخالت روحانی در قضیه مک فارلین را مطرح کرده است آقایان وحشت کرده‌اند که مبادا به شخصیت روحانی صدمه بزند.

این تاریخ‌نویس معاصرمان گفت: مردم چه این موضوع را بپذیرند و چه نپذیرند به عملکرد  امروز افراد نگاه می کنند. دخلات روحانی در مک فارلین در خاطرات هاشمی و جاهای دیگر هم آمده است. هاشمی در خاطراتش به صراحت می‌گوید من روحانی و دکتر هادی را برای مذاکره فرستادم. اگر دروغ است باید خاطرات هاشمی را تکذیب کنند.

وی بیان کرد: وزیر ارشاد اعلام کرد فیلمی با دروغ ساخته شده و وظیفه دادستانی است که تعقیب کند و حالا که دادستانی می‌گوید بگویید کدام قسمت مستند دروغ است تا ماجرا را پیگیری کنیم؛ می‌گویند نمی‌خواهیم اقدامی کنیم.

روحانی گفت: در مورد مک فارلین هنوز حقایق کاملا بیان نشده‌ام امام تا روزی که مک‌فارلین به ایران نیامده بود از مذاکرات پشت پرده خبر نداشت و  وقتی خبردار شد مک فارلین به ایران امده اجازه نداد کسی با وی ملاقات کند و دستور داد ماجرا را برای مردم بازگو کنند.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران یک ویژگی دارد که هرکسی ناخالصی داشته باشد و با ماسک وارد صحنه شود را رسوا می‌کند. آدم‌هایی که خالص نیستند با آمدنشان به صحنه، انقلاب را بدنام می‌کنند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: حکومت اسلامی حکومت صالحان است و کسانی که صالح نشدند و خودساخته نیستند وقتی به صحنه می ایند عملشان آنها را رسوا می کند. احمدی نژاد هم ویژگی های یک انسان صالح را نداشت و اگر کسی این ویژگی ها را نداشته باشد و به قدرت رسد خدا و مردم را فراموش می کند.

وی ادامه داد: احمدی‌نژاد خدمتگذار بود و تودهنی‌ای که به آمریکا زد در تاریخ ایران بی‌سابقه بود اما چند چیز او را به چالش کشاند. یکی اطرافی‌پرستی که آدم را بدبخت می‌کند.احمدی‌نژاد قرآنی مشایی بود و مشایی یک انسان فعال مفید را فلج کرد.

دلواپسی امروز ما برای اساس‌ اسلام است

روحانی گفت: دلواپسی امروز ما برای اساس‌ اسلام است. دلواپسان احساس می‌کنند اصول در خطر است و کسانی می‌خواهند آرمان‌های امام را کنار بزنند و اسلام آمریکایی را حاکم کنند.

وی اضافه کرد: کسانی می‌خواهند تلقین کنند که دوران امام تمام شده اما حرف امام حرف اسلام است و تا زمانی که خط قرآن هست خط امام هم حاکم است.

تاریخ معاصر کشورمان گفت: خانواده‌های شهدا، آنهایی که عظمت و شرافت دارند و نمی‌خواهند عزتشان مورد تعرض آمریکا قرار بگیرد و همه و همه امروز دلواپسیم.

انتهای مطلب

دیدگاه خود را بیان کنید


یک × = 6